PHP-Fusion Powered Website

Certyfikaty




Dyrekcja

Wicedyrektor
mgr Marta Martyniuk

Pn 1200 - 1500
Wt 1200 - 1400
Śr 730 - 915
Cz 1200 - 1315
Pt 900 - 1200 filia

Dyrekcja

Wicedyrektor
mgr Anna Trochimowicz

Pn 730 - 1000
Wt 1000 - 1200
Śr 1100 - 1300
Cz 730 - 900
Pt 1100 - 1400

Dyrekcja

Wicedyrektor
mgr Iwona Wąsik

Pn 1000 - 1200
Wt 730 - 1100
Śr 1300 - 1500
Cz 1300 - 1400
Pt 730 - 1000

Pudełko mocy

LogopedaPodczas naszych spotkań logopedycznych oraz na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych on-line realizowaliśmy w tym roku szkolnym projekt „Pudełko Mocy”. Po co?
By uświadomić sobie, że każdy z nas jest niezwykły, niepowtarzalny i utalentowany. Przychodzimy na świat z pewnym „pakietem oprogramowania”, który albo rozpakowujemy powolutku przez całe życie albo trochę szybciej i intensywniej. Zdarza się, że nie zaglądamy do swoich pakietów przez dłuższy czas i dopiero w którymś momencie z naszego pudełka, jak „królik z kapelusza” wyskakuje jakiś talent.
I co dalej?
Czasem są to „zwyczajne” umiejętności: ktoś jest dobry z ortografii, ktoś świetnie liczy, tańczy, rysuje, opiekuje się zwierzętami, układa wspaniałe budowle z klocków. Rysuje komiksy, gotuje, uprawia ogródek, wie dużo o kosmosie albo o minerałach, ktoś inny ma zadatki na świetnego informatyka itp., itd.
Ważne jest, aby w codziennym życiu odnaleźć swoje talenty, zasoby, mocne strony, słowem swoje superMoce.
Pomocne w tych poszukiwaniach jest właśnie owo tajemnicze „Pudełko Mocy”. Możemy do niego wrzucić inspirujący cytat , napisany na karteczce, albo muszelkę ze spaceru nad morzem, może jakiś kamyczek znaleziony na szczęście, słowem różne drobne, miłe pamiątki, które wzięte do ręki od razu przywołują ciepłe, pozytywne skojarzenia, wspomnienia i obrazy.
Do „Pudełka” wrzucamy też napisane np. na serduszkowych karteczkach wpisy o naszych superMocach np.: „Świetnie rysuję” albo po prostu „Lubię rysować”, „Dobrze jeżdżę na rowerze”, „Umiem robić fikołki”, ‘Nauczyłam się robić gwiazdę” itp.
Można też wrzucać karteczki z marzeniami i planami na przyszłość jak np. „Chcę odbyć podróż na Marsa”, „Chcę mieszkać w Japonii”, „Chcę mieszkać na wsi i mieć farmę” – cytowane wpisy pochodzą od uczniów. Tak naprawdę nie ma tu limitów i ograniczeń. Dobrze, jeśli dzieci uświadomią sobie swoje zasoby, talenty, mocne strony i podążają za nimi, rozwijają je, wspierani przez swoich rodziców, szkołę, otoczenie.

Kto jeszcze nie zrobił swojego „Pudełka Mocy”, to szczerze do tego zachęcam, gdyż proces jego tworzenia, to świetna okazja do zatrzymania się i pomyślenia o tym, co w życiu jest ważne, nad czym warto się pochylić i co zasilać codzienną pracą, pozytywnymi myślami i emocjami.
Przedstawiam Państwu „Pudełka Mocy” wykonane przez uczniów klas I-III, dziękuję Rodzicom za pomoc i wsparcie, a dzieciakom życzę, aby stworzone „Pudełka Mocy” dawały im moc i były inspiracją do marzeń, planów, działań.

Małgorzata Piotrowska,
logopeda, terapeuta pedagogiczny

Wygenerowano w sekund: 0.01
18,804,472 unikalne wizyty