Dobrze jemy ze szkołą na widelcu
Dodane przez Ela Korzeniowska dnia Listopad 22 2017 21:31:35
Od września 2017 r. nasza szkoła przystąpiła do OGÓLNOPOLSKIEGO PROGRAMU – „Dobrze jemy ze szkołą na widelcu”.
Przez cały rok klasy 1-3 będą realizowały tematy dotyczące zdrowego żywienia.
W tym miesiącu dowiadujemy się – „Dlaczego jedzenie jest ważne?” Poznajemy piramidę zdrowego żywienia oraz zasady komponowania posiłków jako niezbędnych czynników prawidłowego rozwoju i zachowania zdrowia. Poznajemy wnętrze warzyw i owoców – aby sprawdzić co kryje się w jedzeniu.

Koordynator programu - Agnieszka Kanar

W rozwinięciu artykułu proponujemy relacje różnych klas z realizacji pierwszego tematu "Szkoły na widelcu".
Zapraszamy też do galerii.
Treść rozszerzona
Co kryje się w owocach i warzywach?


- Co kryje się wewnątrz owoców i warzyw? - tego właśnie dowiadywali się uczniowie klasy 3 c. To witaminy i składniki mineralne, których nie widać gołym okiem. Owoce i warzywa są podstawą piramidy żywienia i należy pamiętać, aby w każdym zjadanym w ciągu dnia posiłku, znalazł się owoc lub warzywo.
Agnieszka Kanar

„Dobrzejemy ze szkołą na widelcu”


Realizując pierwszy temat: „Szkoły na widelcu”, zajęliśmy się schodkami do zdrowia, jakimi bez wątpienia jest - piramida żywienia. Uczniowie klasy 3 g nie po raz pierwszy uświadomili sobie, że tak naprawdę jesteśmy tym, co jemy i takie też mamy zdrowie.
Dlatego warto mieć przed oczami piramidę żywienia, gdy się otwiera lodówkę czy wchodzi do sklepu.
Dzięki skonstruowaniu naszej klasowej piramidy żywienia = piramidy zdrowia, dzisiaj już każdy uczeń 3g wie, że najlepsze przekąski to warzywa i owoce, a te dotychczas najbardziej ulubione - słodycze, są poza piramidą, w znaku zakazu…
Ela Korzeniowska

O szczeblach piramidy


Realizując pierwszy temat programu "Dobrze jemy ze szkołą na widelcu" uczniowie klasy 3 d dowiedzieli się, dlaczego pożywienie jest tak ważne dla naszego organizmu i jaką funkcję pełnią zawarte w nim składniki. Poznali również poszczególne szczeble piramidy żywienia - samodzielnie ją układali z przygotowanych produktów. Na zakończenie zajęć odbyło się "badanie" owoców i warzyw, a następnie ich degustacja.
Maria Lipa