Dobrze jemy ze szkołą na widelcu
Dodane przez Ela Korzeniowska dnia Styczeń 14 2018 18:40:30
Mija kolejny miesiąc, zatem czas relacji z realizacji następnego tematu ogólnopolskiego programu: „Dobrze jemy ze szkołą na widelcu”.
Tym razem uczniowie edukacji wczesnoszkolnej zastanawiali się nad tym, skąd się bierze jedzenie?
W rozwinięciu sukcesywnie dodajemy poszukiwanie odpowiedzi na powyższe pytanie w poszczególnych klasach.
Zapraszamy: ile klas, tyle pomysłów na zajęcia – sprawdźcie sami.
Ela Korzeniowska
Treść rozszerzona
3 g: Dobrzejemy ze szkołą na widelcu


Uczniowie klasy 3 g poszukując odpowiedzi na kluczowe pytanie: Skąd się bierze jedzenie?, zaczęli od przypomnienia sobie budowy rośliny. – To przecież z owocu rośliny, często mamy pyszne jedzenie – słusznie zauważyli trzecioklasiści z 3 g.
Następnie klasowa dyskusja doprowadziła nas do, być może zaskakującego dla niektórych stwierdzenia, że im brzydsza marchewka, im brzydsze jabłko, tym zdrowsze. W tym wypadku bowiem czarne kropeczki, są świadectwem, że są one uprawiane naturalnie, bez ulepszaczy. Bez podobnych „dodatków E”, jest też domowy makaron, o przygotowaniu którego oglądaliśmy film z udziałem naszego programowego przyjaciela: Marchwiana. Następną ważną konkluzją tych zajęć, było stwierdzenie, że im mniej składników jest w produkcie spożywczym, tym jest on zdrowszy. I oczywiście najzdrowszą jest mąka żytnia, co za tym idzie żytnie pieczywo.
Z kolei zdrowa żywność, to smaczne posiłki, a po nich odpowiednio pozostawione sztućce na talerzu.
Tak, nie wszyscy o tym wiedzieli, ale to, jak ułożymy widelec i nóż, daje informację: czy nam smakowało, czy prosimy o dokładkę, czy będziemy jeszcze jedli, a może było niesmaczne. Nie odkładajmy więc sztućców w przypadkowy sposób, bo może to sprawić przykrość osobie przygotowującej posiłek.
Ela Korzeniowska

3 c: Co się kryje w jedzeniu?


Odpowiedzi na tytułowe pytanie poszukiwali uczniowie klasy 3 c. Tradycyjnie zajęcia z serii: Dobrze jemy ze szkołą na widelcu, rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu z udziałem naszego przyjaciela Marchwiana. Opowiadaliśmy o cyklu rozwojowym roślin, począwszy od nasiona, po wydawanie owoców. Wspólnie rozmawialiśmy o jadalnych częściach roślin, a nawet kosztowaliśmy słodkich owoców.
Agnieszka Kanar